Proizvodi i usluge

Oracle financije

Šta? Kako? Za koga? Oracle financije Oracle nabava/prodaja Oracle projekti 
General Ledger (GL) - glavna knjiga. Glavna knjiga je osnovni repozitorij financijskih pokazatelja. Usko je povezana sa saldakontima kupaca i dobavljača, ali i sa aplikacijom za pokrivanje prodaje, nabave i upravljanje skladištem, osnovnim sredstvima te modulom za upravljanje gotovinom. Samo je srce financijskog paketa. Transakcija unijeta u jednom od podsustava, npr. faktura dobavljača, automatski se prenosi u glavnu knjigu i spremna je za knjiženje. Glavna knjiga bilježi i omogućava izvještavanje po tri različita financijska pogleda na informacije: planirano, rezervirano, ostvareno, ali i međusobne usporedbe istih pokazatelja. Temeljnica unijeta u glavnu knjigu, bilo ručno ili automatski iz drugih podsustava, može biti u bilo kojoj valuti. Konverzija se radi automatski u funkcionalnu valutu, koja je u slučaju firmi iz Bosne i Hercegovine - konvertibilna marka, no informacija o izvornoj valuti je sačuvana. Tečaj se uzima ovisno o potrebama, korporacijski, prosječni, povijesni, teèaj određene banke ili pak ‘ručni’, što znači da u trenutku unosa u glavnu knjigu korisnik upisuje određeni tečaj. Tečajne razlike na kraju perioda automatski se obračunavaju i smještaju na predviđena konta. Za transakcije među kompanijama unutar grupe moguće je definirati intercompany konta, pa će sistem automatski knjižiti transakcije, sukladno definiranim pravilima. Nadalje, izvještaj iz glavne knige moguće je dobiti u bilo kojoj valuti. Postoji ciljeli niz predefiniranih standardnih izvještaja, no ukoliko se pokaže potreba za dodavanjem izvještaja na zahtjev korisnika, Oracle General Ledger nudi alat FSG (Financial Statement Generator), koji je namjenjen krajnjem korisniku. U okruženju na koje je naučen raditi, npr. Excel, definira se i prihvaća podatak iz General Ledger repozitorija.

Account Payables (AP) - poslovanje s dobavljačima Oracle AP predstavlja mnogo širi pojam od same obrade faktura i izvršavanja plačanja prema dobavljaču. Aplikacija podržava sve relevantne podatke vezane za pojedinog dobavljača, od njegovog profila, kontaktnih osoba, opisa boniteta, pouzdanosti, popusta kojeg je moguće dobiti pa preko obrade financijskih dokumenata, procesa odobravanja plačanja, plačanja samo za isporučeno i obavljeno, automatskog knjiženja itd. Koristeći pogodnosti ‘self service’, aplikacija podržava automatsko obračunavanje putnih naloga. Djelatnik zatvara svoj putni nalog računima, akontacija je predhodno evidentirana i obračun ide direktno do nadležne osobe koja ga odobrava. Cijeli proces je automatiziran, Podatak se unosi samo na jednom mjestu od osobe koja ga je i generirala, što uvelike smanjuje vremenski zahtjevan činovnički posao.

Account Receivables (AR) - poslovanje s kupcima. Aplikacija predstavlja solidnu osnovu za sve poslove vezane uz kupca, od podataka koji predstavljaju povijesni odnos grupe i danog kupca, obećanja koja je dao u vezi s plačanjem a nije ih realizirao na vrijeme, do naravno svih procesa vezanih za računovodstvo i financije, izdavanja faktura, zatvaranja računa, knjiženja i izvještavanja.

Fixed Assets (FA) - osnovna sredstva Predstavlja skup funkcija koje brinu o osnovnim sredstvima, automatski iz aplikacije Oracle Purchasing (OP) nakon isporuke prihvaća se sredstvo u aplikaciju i dalje se o njemu vodi briga, otpisa, prebacivanje kapitalne investicije u osnovno sredstvo itd. Nije niti potrebno spomenuti da je u potpunosti integriran s Oracle General Ledger.

Cash Management (CM) - upravljanje gotovinom. Koliko novaca imamo na računu u banci, koliki priliv se može očekivati za tri dana, kakve su financijske obveze u ovom tjednu, sve su to pitanja na koja daje odgovor Oracle CM aplikacija. Direktno je povezana s aplikacijom AR/AP i General Ledger, a također, ako postoje komunikacijski preduvjeti, povezuje firmu s bankama i radi automatske kontrole priliva/odliva sredstava. Promptnom kontrolom raspoloživih sredstava, povećava se mogućnost ispravnih odluka, investiranja na vrijeme i rješavanja eventualnih mogućih financijskih poteškoča.

DBI for financials poslovna Inteligencija za financije Modul koji je smješten iznad Oracle General Ledger. Omogućava sofisticirane financijske preglede, ‘što ako’ analize, te predstavlja neprocjenjivu pomoć managementu prilikom analiziranja financijskih pokazatelja, prognoziranja, planiranja i donošenja važnih poslovnih odluka. Podaci su dostupni automatski, nikakav dodatan unos nije potreban, što uvelike smanjuje potrebne napore i sasvim smanjuje mogućnost greške. Koristeći ovaj snažan alat, managementu je ostalo vremena za analize informacija, dok za unos sada troši nula vremena budući je proces punjenja podataka potpuno automatiziran.